مسئولین وکارشناسان بسته های تحول ونواوری درآموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان
نام بسته |
نام مسوول بسته |
مسئول منطقه ای |
اعضای کارگروه |
اینده نگری ومرجعیت علمی اموزش پزشکی |
اقای دکتر محسن سلیمانی |
گیلان |
دکتر محسن سلیمانی-دکترفرزاد قربانی-دکتر جلال بختیاری-دکتر روح اله رستمی-دکتر آنا عبدالشاهی-دکتر علی ولی نژادی-دکتر امیر سالک |
حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم |
آقای دکتر مجتبی یوسفی |
شاهرود |
دکتر فرزاد قربانی-دکتر سیروس تقی زاده-دکتر طالب عسگری پور-دکتر فرید غریبی –خانم معصومه یداللهی-دکتر مرجان مومنی |
اموزش پاسخگو وعدالت محور |
خانم دکتر تقدیری |
سمنان |
دکتر علی فخر موحدی-دکتر فرزاد قربانی-دکتر عاطفه امینیان فر-مهندس ایروانی-دکتر عاطفه اصحابی-دکتر سیف اله علایی |
توسعه راهبردی وهدفمند وماموریت گرایی برنامه های اموزش پزشکی |
اقای دکترهادی طالشی |
گلستان |
دکتر حسن بابا محمدی-دکتر شبنم سوهانیان-دکتر سید ضیاالدین صفوی-دکتر خلیل الله معینعیان-دکتر آنا عبدالشاهی-دکتر کاهویی |
امایش سرزمینی وماموریت گرایی وتوانمندسازی و توانمندسازی دانشگاه ها |
اقای دکترهادی طالشی |
بابل |
دکتر سیف اله علایی-دکتر شبنم سوهانیان-دکتر علی اکبر پهلوانیان-دکتر غلامرضا قائینی-دکتر مجتبی یوسفی اصل-خانم قضوی-دکتر محمد علی تاجیک |
اعتلای اخلاق حرفه ای |
آقای دکتر ریاحی |
بابل |
دکتر نیره رئیس دانا-دکتر شبنم سوهانیان-دکتر الهام فاطمی-دکتر حمید رضا ناصحی نیا-دکتر عاطفه اصحابی-خانم قضوی |
بین الملل سازی علوم پزشکی |
اقای دکتر منوچهر صفری |
سمنان |
دکتر سمیرا بهراد-دکتر معصومه سلمانی-دکتر محمد عزتی-دکتر مریم نظری-دکتر علی ولی نژادی |
توسعه مجازی سازی در علوم پزشکی |
آقای دکتر مجید اسلامی |
گیلان |
خانم طاهره گیلوری-دکتر سمیرا بهراد-دکتر علیرضا دهدهشتی-دکتر زینب فغفوری-آقای محسن شجاع |
ارتقا نظام ارزیابی وازمونهای علوم پزشکی |
اقای دکتر عباس پاکدل |
مازندران |
دکتر ستاره همامی-دکتر سمیرا بهراد-دکتر سید ابوالفضل تهی دست-دکتر آیت رحمانی-دکتر حسین حاجیان فر-خانم مینا شایسته فر |
اعتباربخشی موسسات وبیمارستانهای اموزشی |
اقای دکتر داریوش پهلوان |
گلستان |
آقای حسین داوری-دکتر زهرا امیری-دکتر حسین علی بخشی-دکتر آیت رحمانی-دکتر آنا عبدالشاهی-خانم سکینه صیادجو |
پایش بسته های تحول ونواوری در اموزش |
اقای دکتر رامین پازکی |
مازندران |
دکترفریده ایزدی ثابت-دکتر زهرا امیری-دکتر مونا سیمین قلم-دکتر طالب عسگری پور-دکتر عاطفه اصحابی-دکتر علی اصغر قدس |
توسعه وارتقا زیر ساخت اموزش پزشکی |
اقای دکتر رامین پازکی |
گیلان |
دکتر عباسعلی ابراهیمیان-دکتر زهرا امیری-دکتر سید ضیاالدین صفوی- دکتر خلیل الله معینعیان-دکتر طاهره کمالی خواه-خانم منصوره شفائیان |
گیاهان دارویی |
خانم دکتر بهرام پور |
گیلان |
دکتر علی اصغر قدس-دکتر مونا سیمین قلم-دکتر حسن ایروانی-دکتر نسیم خورشیدیان-خانم معصومه یداللهی |
توسعه دانش پزشک خانواده |
آقای دکتر زیاری |
بابل |
دکتر مهری انصاری-دکتر رسول باقری-دکتر محمد رضا قانع پور-دکتر حسین حاجیان فر-خانم منصوره شفائیان |
توسعه دانش سرطان |
خانم دکتر علیزاده |
مازندران |
دکتر محمد رضا عسگری-دکتر مرضیه صحت پور-ددکتر فاطمه کسبی-دکتر مصطفی کرمایی-دکتر زینب فغفوری-آقای محسن شجاع |
مدیریت عوامل خطرزائی سلامت(سبک زندگی سالم |
خانم دکتر الهه قدس |
گیلان |
دکتر حسام الدین عسکری مجد آبادی- دکتر مرضیه صحت پور-دکتر حسین علی بخشی-دکتر محمد عزتی-دکتر مصطفی کریمایی-خانم مینا شایسته فر |
آموزش مداوم |
آقای دکتر فرید غریبی |
مازندران |
خانم زهرا زمانی-دکتر سید ابوالفضل تهی دست-دکتر فرین فاطمی-دکتر فرید غریبی-خانم سکینه صیادجو –دکتر رسول بهارلو |
توسعه دانش مرتبط با طب سالمندان |
آقای دکتر سید رسول باقری |
سمنان |
دکتر منیره نوبهار-دکتر مرضیه صحت پور-دکتر مریم مخلصین-دکتر محمد رضا قانع پور-دکتر طاهره کمالی خواه –دکتر سیف اله علایی-خانم دکتر الهه قدس |
نظارت بر سیاست های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از سوی کارگروه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و محورهای مربوطه به آن :
بسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی
ناطر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رو یکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- حضور در عرصه های آموزشی منطقه ای و جهانی
- تولید و بومی سازی شواهد معتبر علمی برای ارتقاء آموزش عالی سلامت )آموزش پژوهی(
محورها :
- طراحی نظام رصد حرکت در مسیر مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی
- تدوین سند آینده نگاری و نقشه راه تحقق مرجعیت در آموزش علوم پزشکی در افق چشم انداز
- طراحی و استقرار نظام نوآوری در حوزه آموزش علوم پزشکی
- استقرار مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی
بسته حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم
ناطر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- حضور در عرصه های آموزشی منطقه ای و جهانی
- تولید و بومی سازی شواهد معتبر علمی برای ارتقاء آموزش عالی سلامت )آموزش پژوهی(
محورها :
- بازبینی و بازنگری ساختار و عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در گذار به دانشگاه های نسل سوم
- کارآفرینی و خلق ثروت دانش بنیان در دانشگاه های علوم پزشکی در قالب نظام نوآوری )ملی منطقه ای(
- طراحی و توسعه سامانه محاسبه هزینه تمام شده تربیت نیروی انسانی در رشته - مقاطع مختلف آموزش عالی سلامت و حمایت از تحقیقات مرتبط
- طراحی و استقرار نظام تامین و تخصیص مالی پایدار، عدالت محور و غیر بودجه ای آموزش عالی سلامت مبتنی بر مطالعات هزینه اثربخشی، بازگشت سرمایه و افزایش بهره وری
بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور
ناطر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رویکردآموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت
- شبکه سازی در نظام آموزش عالی سلامت
- ارتقاء منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت
محورها :
- طراحی و استقرار نظام شناسائی و ارزیابی نیازهای آموزشی مبتنی بر نیازهای جامعه )بار بیماری ها و ریسک فاکتورها(، فناوری های مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان در حوزه سلامت )مداخلات سلامت( و مرزهای دانش در حوزه سلامت در کشور
- بازنگری و تدوین برنامه های آموزشی )کوریکولومها( در راستای پاسخگوئی به نیازهای جامعه، فناوری های تشخیصی و درمانی و مرزهای دانش )مرجعیت علمی( به تف کیک رشته و مقطع تحصیلی
- طراحی نظام ایجاد حساسیت و انگیزشی مناسب برای سیاستگذاران، ذینفعان، اساتید، دانشجویان، ارائه کنندگان خدمات به منظور تحقق هرچه بهتر پاسخگوئی به نیازهای واقعی جامعه و توجه به تعیین کننده های اجتماعی سلامتSDH
- طراحی و استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت تربیت نیروی انسانی علوم پزشکی
بسته توسعه راهبردی، هدفمند و مأموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت
ناطر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- توسعه دانش های نوین با تا کید بر حیطه های میان رشته ای و تمرکز بر علوم و فناوری
- های نوین
- بهره مندی از فناوری های نوین در آموزش عالی سلامت
- خلق ثروت دانش بنیان در عرصه آموزش عالی سلامت
محور ها :
- بازنگری و ارتقاء راهبردی و ماموریت گرای برنامه های آموزش علوم پزشکی
- توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی علوم پزشکی مبتنی بر اسناد بالادستی
- شناسایی ظرفیت های فرابخشی حوزه سلامت به منظور توسعه برنامه های میان رشته ای
- طراحی و استقرار نظام تربیت نیروهای حدواسط
بسته آمایش سرزمینی، مأموریت گرایی، تمرکززدایی و ارتقاء توانمندی دانشگاه ها
ناطر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت
- ساماندهی بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی
- تمرکز زدایی در نظام آموزش عالی سلامت
محور ها :
- ماموریت محور نمودن مناطق آمایش سرزمینی
- گسترش محیطی آموزش عالی سلامت در کشور
- طراحی و اجرایی سازی الگوهای واسپاری خدمات آموزش عالی علوم پزشکی به بخش غیردولتی
- اجرای نظام اعتباربخشی آموزشی مراکز و برنامه های آموزش مداوم و آموزشهای مهارتی و حرفه ای در نظام سلامت
بسته اعتلای اخلاق حرفه ای
ناطر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رو یکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- نهادینه سازی اخلاق حرفه ای
محور ها :
- طراحی و اجرای مدل بومی برنامه درسی مبتنی بر ارزش (Value Based Curriculum )
- طراحی و استقرار نظام دیده بانی، نیازسنجی ، آسیب شناسی و ارتقاء ارزش ها و اخلاق حرفه ای پزشکی در
- نظام آموزش عالی سلامت
- تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت کوریکولوم پنهان برای نهادینه سازی ارزش ها و اخلاق حرفه ای در
- موسسات آموزش عالی سلامت
- ترویج و توسعه زیرساخت های اخلاق حرفه ای در مراکز آموزش عالی نظام سلامت
بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی
ناطر بر سیاست های :
- توسعه دانش های نوین با تا کید بر حیطه های میان رشته ای و تمرکز بر علوم و فناوری
- های نوین
- حضور در عرصه های آموزشی منطقه ای و جهانی
- ارتقاء منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت
- خلق ثروت دانش بنیان در عرصه آموزش عالی سلامت
محور:
- تدوین و بسترسازی برای استقرار نقشه آمایش بین الملل آموزش علوم پزشکی کشور
- طراحی مسیر راه Road Map و اجرایی سازی شبکه تبادلات علمی و برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر جهان
- طراحی و ساماندهی پورتال آموزش علوم پزشکی کشور EducationIran به منظور معرفی ظرفیت آموزش عالی سلامت کشور در سطح دنیا
- اعتباربخشی بین المللی دانشگاه ها و موسسات آموزش علوم پزشکی کشور
بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی
ناظر بر سیاست های :
- نهادینه سازی رو یکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت
- حضور در عرصه های آموزشی منطقه ای و جهانی
- شبکه سازی در نظام آموزش عالی سلامت
- بهره مندی از فناوری های نوین در آموزش عالی سلامت
محور:
- طراحی، راه اندازی و استقرار دانشگاه مجازی علوم پزشکی
- طراحی استانداردهای فرایندی آموزش مجازی علوم پزشکی و اعتباربخشی برنامه های مربوطه
- تدارک و تامین زیرساخت ها و منابع فیزیکی، اطلاعاتی و انسانی لازم برای توسعه آموزش مجازی
- ظرفیت سازی در برنامه ها و کوریکولوم های متداول آموزشی به منظور ارائه و ارزیابی قسمتی از برنامه ها و
- کوریکولوم ها به صورت مجازی با تاکید بر رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی
بسته ارتقاء نظام ارزیابی وآزمو نهای علوم پزشکی
ناظر بر سیاست ها ی:
- گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت
- نهادینه سازی اخلاق حرفه ای
- ارتقاء منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت
محور:
- ارتقاء آزمونهای علوم پزشکی با بهره مندی از تجربیات بین المللی
- ارتقاء مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور بهبود فرآیند پذیرش، سنجش و ارزشیابی
- تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی با تاکید بر مقاطع تحصیلات تکمیلی
- طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی
بسته اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی
ناظربر سیاست ها :
- نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت
- ساماندهی بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی
محور:
- طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسهای دانشگا هها و دانشکدههای علوم پزشکی
- طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسهای مراکز آموزشی درمانی )مراکز ارائه خدمات آموزشی(
- اعتباربخشی برنامه های آموزشی در دانشگا ههای علوم پزشکی کشور
- استانداردسازی فرایندهای آموزش علوم پزشکی
بسته توسعه و ارتقاء زیر ساختهای آموزش علوم پزشکی
ناظر بر سیاست های دوازده گانه برنامه آموزش عالی حوزه سلامت
محور:
- بستر سازی برای کمال و تعالی ) Excellence ( رشته های علوم پزشکی به ویژه علوم نوین و بین رشته ای درشرایط پسا تحریم
- طراحی و اجرای سیستم اطلاعات یکپارچه آموزش علوم پزشکی کشور
- تقویت زیر ساخت های تجهیزاتی بیمارستانهای آموزشی و مراکز ارائه خدمات درگیر در آموزش
برنامه پایش بسته های تحولی
ناظر بر سیاست های دوازده گانه برنامه جامع آموزش عالی سلامت
محور:
- طراحی و پیاده سازی مدل جامع و ادغام یافته و سامانه ارزیابی و نظارت بر فعالیت دانشگا هها در راستای تحقق سیاست های دوازدهگانه برنامه
- طراحی و پیاده سازی طرح رتبه بندی آموزشی دانشگا هها )راد 2(