ردیف |
عناوین بسته های تحول و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان |
1 |
بسته آينده نگاري ومرجعيت علمي درآموزش پزشكي |
2 |
بسته حركت به سوي دانشگاههاي نسل سوم |
3 |
بسته آموزش پاسخگووعدالت محور |
4 |
بسته توسعه اي راهبردي،هدفمندوماموريت گراي برنامه هاي آموزش عالي سلامت |
5 |
بسته آمايش سرزميني،ماموريت گرايي،تمركززدايي وتوانمندسازي دانشگاهها |
6 |
بسته اعتلاي اخلاق حرفه اي |
7 |
بسته بين المللي سازي آموزش علوم پزشكي |
8 |
بسته توسعه آموزش مجازي درعلوم پزشكي |
9 |
بسته ارتقاء نظام ارزيابي وآزمونهاي علوم پزشكي |
10 |
بسته اعتباربخشي موسسات وبيمارستانهاي آموزشي |
11 |
بسته توسعه وارتقاي زيرساخت هاي آموزش علوم پزشكي |
12 |
پايش بسته هاي تحول |
13 |
توسعه ي پزشك خانواده |
14 |
توسعه ی دانش ومطالعات سرطان |
15 |
توسعه دانش گياهان دارويي |
16 |
توسعه دانش مرتبط با طب سالمندان |
نظارت بر سیاست های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از سوی کارگروه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و محورهای مربوطه به آن :
بسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی
ناطر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- حضور در عرصه هاي آموزشي منطقه اي و جهاني
- توليد و بومي سازي شواهد معتبر علمي براي ارتقاء آموزش عالي سلامت )آموزش پژوهي(
محورها :
- طراحی نظام رصد حرکت در مسیر مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی
- تدوین سند آینده نگاری و نقشه راه تحقق مرجعیت در آموزش علوم پزشکی در افق چشم انداز
- طراحی و استقرار نظام نوآوری در حوزه آموزش علوم پزشکی
- استقرار مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی
بسته حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم
ناطر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- حضور در عرصه هاي آموزشي منطقه اي و جهاني
- توليد و بومي سازي شواهد معتبر علمي براي ارتقاء آموزش عالي سلامت )آموزش پژوهي(
محورها :
- بازبینی و بازنگری ساختار و عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در گذار به دانشگاه های نسل سوم
- کارآفرینی و خلق ثروت دانش بنیان در دانشگاه های علوم پزشکی در قالب نظام نوآوری )ملی منطقه ای(
- طراحی و توسعه سامانه محاسبه هزینه تمام شده تربیت نیروی انسانی در رشته - مقاطع مختلف آموزش عالی سلامت و حمایت از تحقیقات مرتبط
- طراحی و استقرار نظام تامین و تخصیص مالی پایدار، عدالت محور و غیر بودجه ای آموزش عالی سلامت مبتنی بر مطالعات هزینه اثربخشی، بازگشت سرمایه و افزایش بهره وری
بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور
ناطر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالي سلامت
- شبكه سازي در نظام آموزش عالي سلامت
- ارتقاء منابع انساني بخش آموزش عالي سلامت
محورها :
- طراحي و استقرار نظام شناسائي و ارزيابي نيازهاي آموزشی مبتنی بر نیازهای جامعه )بار بیماری ها و ریسک فاکتورها(، فناوری های مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان در حوزه سلامت )مداخلات سلامت( و مرزهای دانش در حوزه سلامت در كشور
- بازنگری و تدوين برنامه های آموزشی )کوریکولومها( در راستاي پاسخگوئي به نيازهاي جامعه، فناوری های تشخیصی و درمانی و مرزهای دانش )مرجعیت علمی( به تف كيك رشته و مقطع تحصيلي
- طراحي نظام ایجاد حساسیت و انگيزشي مناسب براي سياستگذاران، ذینفعان، اساتيد، دانشجويان، ارائه كنندگان خدمات به منظور تحقق هرچه بهتر پاسخگوئي به نيازهاي واقعي جامعه و توجه به تعیین کننده های اجتماعی سلامتSDH
- طراحی و استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت تربیت نیروی انسانی علوم پزشکی
بسته توسعه راهبردی، هدفمند و مأموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت
ناطر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- توسعه دانش هاي نوين با تا يكد بر حيطه هاي ميان رشته اي و تمركز بر علوم و فناوري
- هاي نوين
- بهره مندي از فناوري هاي نوين در آموزش عالي سلامت
- خلق ثروت دانش بنيان در عرصه آموزش عالي سلامت
محور ها :
- بازنگری و ارتقاء راهبردی و ماموریت گرای برنامه های آموزش علوم پزشکی
- توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی علوم پزشکی مبتنی بر اسناد بالادستی
- شناسایی ظرفیت های فرابخشی حوزه سلامت به منظور توسعه برنامه های میان رشته ای
- طراحی و استقرار نظام تربیت نیروهای حدواسط
بسته آمایش سرزمینی، مأموریت گرایی، تمرکززدایی و ارتقاء توانمندی دانشگاه ها
ناطر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالي سلامت
- ساماندهي بيمارستانها و مراكز آموزشي درماني
- تمركز زدايي در نظام آموزش عالي سلامت
محور ها :
- ماموریت محور نمودن مناطق آمایش سرزمینی
- گسترش محیطی آموزش عالی سلامت در کشور
- طراحی و اجرایی سازی الگوهای واسپاری خدمات آموزش عالي علوم پزشكي به بخش غیردولتی
- اجرای نظام اعتباربخشی آموزشی مراکز و برنامه های آموزش مداوم و آموزشهای مهارتی و حرفه ای در نظام سلامت
بسته اعتلای اخلاق حرفه ای
ناطر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- نهادينه سازي اخلاق حرفه اي
محور ها :
- طراحی و اجرای مدل بومی برنامه درسی مبتنی بر ارزش (Value Based Curriculum )
- طراحی و استقرار نظام دیده بانی، نیازسنجی ، آسیب شناسی و ارتقاء ارزش ها و اخلاق حرفه ای پزشکی در
- نظام آموزش عالی سلامت
- تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت کوریکولوم پنهان برای نهادینه سازی ارزش ها و اخلاق حرفه ای در
- موسسات آموزش عالی سلامت
- ترویج و توسعه زیرساخت های اخلاق حرفه اي در مراكز آموزش عالي نظام سلامت
بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی
ناطر بر سیاست های :
- توسعه دانش هاي نوين با تا يكد بر حيطه هاي ميان رشته اي و تمركز بر علوم و فناوري
- هاي نوين
- حضور در عرصه هاي آموزشي منطقه اي و جهاني
- ارتقاء منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت
- خلق ثروت دانش بنيان در عرصه آموزش عالي سلامت
محور:
- تدوین و بسترسازی برای استقرار نقشه آمایش بین الملل آموزش علوم پزشكي كشور
- طراحی مسیر راه Road Map و اجرایی سازی شبکه تبادلات علمی و برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه هاي معتبر جهان
- طراحی و ساماندهی پورتال آموزش علوم پزشكي كشور EducationIran به منظور معرفی ظرفیت آموزش عالی سلامت کشور در سطح دنیا
- اعتباربخشی بین المللی دانشگاه ها و موسسات آموزش علوم پزشكي کشور
بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی
ناظر بر سیاست های :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالي سلامت
- حضور در عرصه هاي آموزشي منطقه اي و جهاني
- شبكه سازي در نظام آموزش عالي سلامت
- بهره مندي از فناوري هاي نوين در آموزش عالي سلامت
محور:
- طراحی، راه اندازی و استقرار دانشگاه مجازی علوم پزشکی
- طراحی استانداردهای فرایندی آموزش مجازی علوم پزشکی و اعتباربخشی برنامه های مربوطه
- تدارک و تامین زیرساخت ها و منابع فیزیکی، اطلاعاتی و انسانی لازم برای توسعه آموزش مجازی
- ظرفیت سازی در برنامه ها و کوریکولوم های متداول آموزشی به منظور ارائه و ارزیابی قسمتی از برنامه ها و
- کوریکولوم ها به صورت مجازی با تاکید بر رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی
بسته ارتقاء نظام ارزیابی وآزمو نهای علوم پزشکی
ناظر بر سیاست ها ی:
- گسترش عدالت در آموزش عالي سلامت
- نهادينه سازي اخلاق حرفه اي
- ارتقاء منابع انساني بخش آموزش عالي سلامت
محور:
- ارتقاء آزمونهای علوم پزشکی با بهره مندی از تجربیات بین المللی
- ارتقاء مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور بهبود فرآیند پذیرش، سنجش و ارزشیابی
- تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی با تاکید بر مقاطع تحصیلات تکمیلی
- طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی
بسته اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی
ناظربر سیاست ها :
- نهادينه سازي رو كيرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت
- گسترش عدالت در آموزش عالي سلامت
- ساماندهي بيمارستانها و مراكز آموزشي درماني
محور:
- طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسهای دانشگا هها و دانشکدههای علوم پزشکی
- طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسهای مراکز آموزشی درمانی )مراکز ارائه خدمات آموزشی(
- اعتباربخشی برنامه های آموزشی در دانشگا ههای علوم پزشکی کشور
- استانداردسازی فرایندهای آموزش علوم پزشکی
بسته توسعه و ارتقاء زیر ساختهای آموزش علوم پزشکی
ناظر بر سیاست های دوازده گانه برنامه آموزش عالی حوزه سلامت
محور:
- بستر سازی برای کمال و تعالی ( Excellence ) رشته های علوم پزشکی به ویژه علوم نوین و بین رشته ای درشرایط پسا تحریم
- طراحی و اجرای سیستم اطلاعات یکپارچه آموزش علوم پزشکی کشور
- تقویت زیر ساخت های تجهیزاتی بیمارستانهای آموزشی و مراکز ارائه خدمات درگیر در آموزش
برنامه پایش بسته های تحولی
ناظر بر سیاست های دوازده گانه برنامه جامع آموزش عالی سلامت
محور:
- طراحی و پیاده سازی مدل جامع و ادغام یافته و سامانه ارزیابی و نظارت بر فعالیت دانشگا هها در راستای تحقق سیاست های دوازدهگانه برنامه
- طراحی و پیاده سازی طرح رتبه بندی آموزشی دانشگا هها )راد 2(