پرسش و پاسخ:

 

  1. -    آیا بابت انصراف از تحصیل باید هزینه ایی پرداخت نمود؟

بله دانشجویان دوره روزانه نسبت به تعداد نیمسال و دروس گذرانده شهریه آموزش رایگان محاسبه می گردد و باید پرداخت نمایند.

 

  1. -    آیا برای شرکت در کنکور مجدد باید ادامه تحصیل انصراف داد؟

در خصوص دانشجویان دوره پردیس خیر نیازی به انصراف برای شرکت در کنکور مجدد نمی باشد ولی دانشجویان دوره روزانه باید به دفترچه کنکور همان سال مراجعه و طبق دستورالعمل سازمان سنجش اقدام نمایند.

 

  1. -    چه زمانی میتوانند جهت دریافت گواهی موقت اقدام نمایند؟

پس از تائید دانش آموختگی از سوی وزارت متبوع  در صورتی که رشته طرح دار نباشد می توانند مدارک مورد نیاز خود را جهت دریافت گواهی موقت از طریق پست ارسال نمایند.

 

  1. -    فرآیند اعلام فارغ التحصیلی چه مدت به طول می انجامد؟

بر اساس دستورالعمل موجود و تائید شورای آموزشی دانشگاه فرآیند فراغت از تحصیل از زمان اعلام دانش آموختگی به اداره دانش آموختگان 10 روز کاری به طول می انجامد. 

  

 

  1. -    چه زمانی میتوانند جهت دریافت فرم نظام وظیفه مراجعه نمایند؟

پس از ثبت آخرین نمره و مراجعه حضوری دانش آموخته جهت انجام تسویه حساب، نامه نظام وظیفه صادر و میتوانند از دبیرخانه دریافت نمایند.

 

  1. -    چه زمانی میتوانند جهت دریافت شماره نظام به سازمان نظام پزشکی مراجعه نمایند؟

پس از تائید دانش آموختگی از سوی معاون آموزشی و وزارت متبوع و دریافت پیامک تائید توسط سازمان نظام پزشکی می توانند به سازمان نظام پزشکی مراجعه نمایند.

 

  1. -    چگونه میتوانم از تاریخ ثبت نام اطلاع پیدا کنم؟

با توجه به اطلاعیه های ثبت نام که از طریق سایت سنجش پزشکی صادر می شود و اطلاعیه هایی که بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار میگیرد اطلاع رسانی انجام می شود.

 

  1. -    چگونه به سامانه ثبت نام الکترونیکی دسترسی پیدا کنم؟

با ورود بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وارد منوی معاونت آموزشی می شوید و سپس منوی دانشجویان گزینه ثبت نام الکترونیک دانشجویان جدیدالورود را انتخاب نمایید.

 

  1. -    اطلاع رسانی از زمان ثبت نام نقل و انتقالات چگونه است؟

زمان نقل و انتقالات در هر نیمسال تحصیلی توسط وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی اطلاع رسانی می گردد.

 

  1. -   آیا برای ارائه درخواست مراجعه حضوری لازم است؟

تمام درخواستها فقط از طریق سامانه نقل و انتقالات وزارتخانه قابل رسیدگی می گردد و به هیچ درخواست بدون ثبت در سامانه رسیدگی نمی شود و کلیه مدارک و مستندات در همان سامانه بای بار گذاری گردد.

 

  1. -   چگونه مراحل کار را پیگیری کنم؟

از طریق منوی پیگیری ثبت درخواست میتوان مراحل درخواست را پیگیری کرد.

 

  1. -   درخواست انتقال از ترم اول امکان پذیر است؟

خیر

 

 

  1. -   چگونه می توانم درخواست آموزشی ثبت کنم؟

وارد سمانه سما شوید و از طریق منوی مدیری درخواست ها بر روی گزینه مدیریت درخواست ها کلیک کنید سپس بر روی دکمه "درخواست جدید" کلیک کنید و نوع درخواست مد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 

  1. -      نحوه پیگیری یک درخواست چگونه است؟

از طریق منوی مدیریت درخواست ها بر روی گزینه مدیریت درخواست ها کلیک کنید سپس بر روی دکمه" پیگیری" کلیک نمایید.

 

  1. -   چگونه می توانم بفهمم به درخواستی که در سامانه ثبت کرده ام رسیدگی شده است؟

از طریق منوی مدیریت درخواست ها بر روی گزینه مدیریت درخواست ها کلیک کنید سپس بر روی دکمه "پیگیری" کلیک نمایید تا روال انجام درخواست برای شما نشان داده شود.

 

  1. -   نحوه برقراری ارتباط جهت پیگیری درخواست چگونه است؟

در بخش مربوط به پیگیری درخواست، زیر نام کارشناس، شماره تلفن کارشناس مربوطه وجود دارد.

 

  1. -   چگونه می توانم متوجه شوم که درخواستم تکمیل شده است؟

از طریق منوی مدیریت درخواست ها بر روی گزینه مدیریت درخواست ها کلیک کنید سپس بر روی دکمه تکمیل شده کلیک نمایید تا درخواست های "تکمیل شده" برای شما نشان داده شود.