بیانیه رسالت :

     در هر کشوری مسائل مربوط به آموزش عالی در راستای تولید نیروی انسانی مطلوب و کارآمد جهت اداره امور کشور از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. با عنایت به اینکه جوانان دانش آموخته هر کشوری می‌توانند بهترین مراکز سعادت یک ملت باشند همچنین نقش خطیر آموزش پزشکی در ارتقاء فرآیند سلامت - طب پیشگیری ، پزشکی اجتماعی .... رسالت و مسئولیت دانشگاه‌های علوم پزشکی را دو چندان نموده است .

مدیریت آموزشی نوعی از مدیریت است که در مراکز آموزشی اجرا می‌شود. مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌های متفاوتی تعریف شده است. به عبارتی، مدیر هماهنگ‌کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌های دسته‌جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی است. مدیریت آموزشی به معنی عام، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزشیابی فرایند آموزش تعریف شده است. اما مدیریت به معنی خاص، به صورت‌های زیر تعریف می‌شود:

  • الف) مدیریت آموزشی، راهنمایی، مددکاری و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت آموزشی است.
  • ب) مدیریت آموزشی، فراگردی اجتماعی است که مستلزم ایجاد، نگه‌داشتن، برانگیختن، کنترل کردن و وحدت بخشیدن نیروهای انسانی و مادی است که به‌طور رسمی و غیر رسمی درون یک نظام واحد شکل و سازمان می‌یابند، تا اهداف و مقاصد آموزشی را تحقق بخشند.
  • ج) مدیریت آموزشی، فرایند هماهنگ کردن استعدادهای افراد و بهره‌گیری از شرایط محیطی برای اهداف آموزشی است.

لذا مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی که نقش اصلی تربیت دانش آموختگان رشته گروه پزشکی را بعهده دارد جهت هرچه بهتر به سرانجام رساندن این رسالت ضمن فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم جهت تربیت دانش آموختگان با خلاقیت و نوآوری و استفاده از فنآوری های نوین و حفظ ارزش‌های انسانی و عدالت اجتماعی سعی در فراهم ساختن رضایت دانشجویان در حیطه فعالیتهای دانشجویی و آموزشی  را دارد.

 

در همین راستا محورهای فعالیت این مدیریت به شرح ذیل می‌باشد:

  • گسترش رشته‌های جدید
  • نظارت بر روند اجرای آئین نامه‌های آموزشی و وضعیت تحصیلی دانشجویان
  • نظارت بر روند وضعیت گروه‌های آموزشی
  • نظارت بر روند پذیرش ، تحصیل ، دانش آموختگی دانشجویان
  • بررسی راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات آموزشی دانشجویان
  • انجام امور مشارکتی و آموزشی جهت ارتقاء کیفیت آموزش و افزایش انگیزه کاری
  • همکاری جهت جذب اعضای هیأت علمی
  • نظارت بر روند اطلاع رسانی موارد آموزشی و آمار مختلف
  • نظارت بر عملکرد کارکنان زیر مجموعه و ارتقاء آن
  • هماهنگی لازم جهت بخش‌های آموزشی و بالینی در سطوح مختلف آموزشی
  • ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی .

 

 اهداف استراتژیک  مدیریت آموزشی:

  • توسعه رشته‌های جدید در گروه پزشکی ، پیراپزشکی ، توانبخشی و بهداشت بالاخص در رشته‌های تحصیلات تکمیلی و بین رشته ای با توجه به نیازهای جامعه
  • توسعه و تقویت فضاهای آموزشی با توجه به تعداد رشته‌ها
  • ارتقای موقعیت آموزشی و تقویت رشته‌های موجود
  • افزایش سطح علمی و تربیت و جذب نیروی انسانی کارآمد برای افزایش ارتقاء سطح سلامت جامعه
  • کمک به بهبود فرآیند مدیریت آموزشی
  • افزایش دانش و مهارت دانشجویان با بالابردن سطح علمی دانشگاه با جذب نیروهای هیأت علمی متخصص
  • ارتقای رشته‌های موجود و تأسیس رشته های جدید با توجه به نیازهای جامعه
  • بکارگیری و به روز نمودن فنآوری های نوین در امر آموزش
  • ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی

 

تقدیر از فعالان عرصه آموزش در گرامیداشت روز استاد و جشنواره شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به مناسبت بزرگداشت روز معلم و جشنواره شهید مطهری، صبح روز یکشنبه بیست و ششم  اردیبهشت ماه سال جاری به منظور مراسم گرامیداشت روز استاد به منظور پاسداشت مقام شامخ استاد و تجلیل از تمامی تلاشگران عرصه علم و آموزش با حضور ویدیو کنفرانسی دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جمعی از معاونین، اساتید و اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه در سالن زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این مراسم دکتر کسائیان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تبریک روز استاد به اعضای هیات علمی دانشگاه، به تشریح اهم فعالیت های آموزشی دانشگاه پرداخت.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به پیشرفت های قابل توجه در حوزه آموزش بیان داشت: ما در این مدت موفقیت های خوبی کسب کرده ایم از جمله کسب رتبه های کشوری که این امر به همت اساتید ارجمند و دانشجویان محترم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان میسر شد.

دکتر کساییان از زحمات اعضای هیات علمی در سنگر تعلیم و تربیت و همچنین دانشجویان دانشگاه  و کارکنان حوزه آموزشی در عرصه آموزش صمیمانه تشکر کرد .

دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن قدردانی از فعالیت های سختگی ناپذیر و زحمات تمامی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان در عرصه های آموزش، بهداشت و درمان در شرایط فعلی و سیوع کرونا ویروس، بیان داشت: امید است با همت این عزیزان بیش از پیش شاهد ارتقاء سلامت جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اساتید دانشگاه علوم پزشکی معلمینی هستند که مسئولیت آموزش جسم، فکر و روح انسانها را بر عهده دارند. معنا و مبنای خلقت انسان این است که انسان خداگونه شود و این تلاش با ارزشی است. شما بر خود ببالید معلمین انسان هایی که سلامت روح، جسم و فکرشان در اختیار شما است.

دکتر دانائی با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه اعضای هیات علمی دانشگاه، گفت: در بحث آموزشی عواملی که باعث برتری این دانشگاه در بین دانشگاههای دیگر می گردد، نوع تربیت دانشجویان است.

وی افزود: وظیفه ماست که جوانان با نشاط و با انگیزه تربیت کنیم و باید فرق بین نقد و تخریب را به آنان آموزش دهیم.

در ادامه دکتر قدس مدیر امور هیات علمی ضمن ارائه گزارش از فعالیت های ارزنده اساتید، خبر از جذب نیروهای جدید هیات علمی داد .

در خاتمه با اهدای لوح تقدیر، از  اساتید نمونه، بازنشسته، ارتقاء یافته و برگزیدگان فرآیندهای جشنواره شهید مطهری،  اساتید مسئول برتر بسته های طرح تحول و نوآوری در آموزش، دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان (دو و نیم درصد برتر کشوری و منطقه در آزمون های علوم پایه و پیش کاورزی)، کارمندان نمونه حوزه آموزشی ستاد و واحدهای تابعه تقدیر شد.

لطفا برای مشاهده گالری تصاویر این آیین کلیلک نمایید.

 

اسامی تقدیر شدگان  :

  • کد خبر : 31821
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
لیدا فتاحی زاده
خبرنگار

لیدا فتاحی زاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *