بیانیه رسالت :

     در هر کشوری مسائل مربوط به آموزش عالی در راستای تولید نیروی انسانی مطلوب و کارآمد جهت اداره امور کشور از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. با عنایت به اینکه جوانان دانش آموخته هر کشوری می‌توانند بهترین مراکز سعادت یک ملت باشند همچنین نقش خطیر آموزش پزشکی در ارتقاء فرآیند سلامت - طب پیشگیری ، پزشکی اجتماعی .... رسالت و مسئولیت دانشگاه‌های علوم پزشکی را دو چندان نموده است .

مدیریت آموزشی نوعی از مدیریت است که در مراکز آموزشی اجرا می‌شود. مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌های متفاوتی تعریف شده است. به عبارتی، مدیر هماهنگ‌کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌های دسته‌جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی است. مدیریت آموزشی به معنی عام، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزشیابی فرایند آموزش تعریف شده است. اما مدیریت به معنی خاص، به صورت‌های زیر تعریف می‌شود:

  • الف) مدیریت آموزشی، راهنمایی، مددکاری و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت آموزشی است.
  • ب) مدیریت آموزشی، فراگردی اجتماعی است که مستلزم ایجاد، نگه‌داشتن، برانگیختن، کنترل کردن و وحدت بخشیدن نیروهای انسانی و مادی است که به‌طور رسمی و غیر رسمی درون یک نظام واحد شکل و سازمان می‌یابند، تا اهداف و مقاصد آموزشی را تحقق بخشند.
  • ج) مدیریت آموزشی، فرایند هماهنگ کردن استعدادهای افراد و بهره‌گیری از شرایط محیطی برای اهداف آموزشی است.

لذا مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی که نقش اصلی تربیت دانش آموختگان رشته گروه پزشکی را بعهده دارد جهت هرچه بهتر به سرانجام رساندن این رسالت ضمن فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم جهت تربیت دانش آموختگان با خلاقیت و نوآوری و استفاده از فنآوری های نوین و حفظ ارزش‌های انسانی و عدالت اجتماعی سعی در فراهم ساختن رضایت دانشجویان در حیطه فعالیتهای دانشجویی و آموزشی  را دارد.

 

در همین راستا محورهای فعالیت این مدیریت به شرح ذیل می‌باشد:

  • گسترش رشته‌های جدید
  • نظارت بر روند اجرای آئین نامه‌های آموزشی و وضعیت تحصیلی دانشجویان
  • نظارت بر روند وضعیت گروه‌های آموزشی
  • نظارت بر روند پذیرش ، تحصیل ، دانش آموختگی دانشجویان
  • بررسی راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات آموزشی دانشجویان
  • انجام امور مشارکتی و آموزشی جهت ارتقاء کیفیت آموزش و افزایش انگیزه کاری
  • همکاری جهت جذب اعضای هیأت علمی
  • نظارت بر روند اطلاع رسانی موارد آموزشی و آمار مختلف
  • نظارت بر عملکرد کارکنان زیر مجموعه و ارتقاء آن
  • هماهنگی لازم جهت بخش‌های آموزشی و بالینی در سطوح مختلف آموزشی
  • ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی .

 

 اهداف استراتژیک  مدیریت آموزشی:

  • توسعه رشته‌های جدید در گروه پزشکی ، پیراپزشکی ، توانبخشی و بهداشت بالاخص در رشته‌های تحصیلات تکمیلی و بین رشته ای با توجه به نیازهای جامعه
  • توسعه و تقویت فضاهای آموزشی با توجه به تعداد رشته‌ها
  • ارتقای موقعیت آموزشی و تقویت رشته‌های موجود
  • افزایش سطح علمی و تربیت و جذب نیروی انسانی کارآمد برای افزایش ارتقاء سطح سلامت جامعه
  • کمک به بهبود فرآیند مدیریت آموزشی
  • افزایش دانش و مهارت دانشجویان با بالابردن سطح علمی دانشگاه با جذب نیروهای هیأت علمی متخصص
  • ارتقای رشته‌های موجود و تأسیس رشته های جدید با توجه به نیازهای جامعه
  • بکارگیری و به روز نمودن فنآوری های نوین در امر آموزش
  • ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی

 

جشن فارغ التحصیلی اولین دوره دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

.

دکتر رزمی دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی: وحدت و همدلی حاکم بر این دانشگاه نشان از فضایی پرنشاط و امید دارد که این فضای پر انرژی برای سمنان بصورت خاص و برای کشور بصورت عام دستاوردهای بسیار خوبی بهمراه دارد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ عصر روز هشتم مرداد ماه 97 جشن فارغ التحصیلی اولین دوره دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسن رزمی دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی و مشاور وزیر بهداشت در امور داندانپزشکی، دکتر صادقی رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت، دکتر دانایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر بهزاد هوشمند رئیس انجمن پریودنتولوژی و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در امور دندانپزشکی، ، دکتر تاجرنیا رئیس انجمن دانپزشکی کشور، دکتر سعید کسائیان معاون آموزشی دانشگاه، دکتر صالحی رئیس دانشکده دندان پزشکی و جمع کثیری از مدیران، اساتید و دانشجویان در سالن زکریای رازی این دانشکده برگزار شد.

در این مراسم دکتر دانایی سرپرست دانشگاه ضمن تبریک به دانش آموختگان رشته دندان‌پزشکی این دانشگاه، بیان داشت: حضور در اين جمع باعث تجديد خاطرات سال هاي تحصيل شده و شرکت در این جشن، خاطره فراموش نشدني است که به اين خاطرات افزوده می شود.

دکتر دانایی بر ضرورت حفظ ارتباط دانش آموختگان با دانشكده محل تحصيل خود تاکید کرد و گفت: شما دانش آموختگان سرمايه هاي اين دانشگاه هستيد و به عنوان استادان آينده دانشگاه در بخش هاي مختلف مي توانيد به دانشگاه كمك نمایید و مسيري كه براي زندگي خود انتخاب كرده ايد از تقدس خاصي برخوردار بوده و آنچه كه بيش از همه اهميت دارد خدمتي است كه به جامعه ارايه مي دهيد.

وي همچنین همدردی با بیماران نیازمند را یکی از صفات بزرگ منشی تلاشگران عرصه دندان پزشکی دانسته و بیان داشت: ان شاء الله با حفظ و تداوم مشاركت دانش آموختگان حرفه دندانپزشكي شاهد پیشرفت و ارتقاي سلامت و بهداشت دهان و دندان جامعه باشیم.

در ادامه دکتر صالحی رئیس دانشکده دندان پزشکی با اشاره به تاریخچه این دانشکده گفت: در سال 90 اولین سنگ بنای دانشکده نهادینه شد که پس از پیگیری مسئولین دانشگاه، با ورود اولین دانشجویان این رشته در سال 91 آغاز به کار کرد و تاکنون بالغ بر 150 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند و امروز برای گرامی داشت آیین فارغ التحصیلی اولین دوره دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی به گرد هم آمدیم.

رئیس دانشکده دندان پزشکی بیان کرد: جشن فارغ التحصیلی نقطه پایان دوران دانشجویان نیست بلکه شروع راه جویندگان دانش برای خدمت به مردم و بشریت است.

دکتر صالحی ادامه داد: عامل اصلي موفقيت شما دانشجویان عزیز در تلاشي است كه برای رسيدن به اهداف خود داشته اید و اميدوارم در آينده اي نزديك نظاره گر موفقيت شما عزيزان در عرصه آموزش، پژوهش و خدمت به مردم باشم.

وی افزود: قدر والدين خود را بدانيد كه اگر زحمات و حمايت هاي آنان نبود قطعا شما در اين مسير موفق نمي شديد.

دکتر رزمی دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی و مشاور وزیر بهداشت نیز ضمن تبریک به دانش آموختگان و خانواده های محترمشان، بیان داشت: آغاز هر دوره ای برای مسئولین و دانشجویان با سختی و مشقت همراه است، خدا را شاکرم حاصل این زحمات به جشن دانش آموختگی شما عزیزان انجامید.

مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور دندانپزشکی با اشاره به فارغ التحصیلی دانشجویان دوره اول دندانپزشکی، گفت: قطعا فارغ التحصیلی شما عزیزان خداقوتی است برای مسئولین دانشگاهی به ویژه دکتر شادنوش رئیس اسبق این دانشگاه که کمک شایانی در ارتقای این دانشکده داشته اند، دکتر دانایی در سمت معاون آموزشی دانشگاه در گذشته و سرپرست دانشگاه در حال حاضر، دکتر صالحی رئیس دانشکده، مسئولین شهری و دکتر همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، که همه ی این امور نشان از وجود وحدت و همدلی در این دانشگاه دارد.

دکتر رزمی دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی با اشاره به سفره یکروزه خود به این دانشگاه، افزود: وحدت و همدلی حاکم بر این دانشگاه نشان از فضایی پرنشاط و امید دارد که این فضای پر انرژی برای سمنان بصورت خاص و برای کشور بصورت عام دستاوردهای بسیار خوبی بهمراه دارد.

وی در پایان سخنان خود سفارشی به دانش آموختگان نموده و بیان داشت: شما عزیزان دندانپزشک که امروز فارع التحصیل شده اید، قطعا پایان راه نیستید، دوران تحصیل را پشت سر گذاشته اید برخی از شما وارد عرصه خدمت می شوید و برخی از شما به تحصیل خود ادامه می دهید در هر صورت امیدوارم به اصول اخلاق حرفه ای پایبند باشید و در نظر داشته باشید بیماری که به شما مراجعه می کند دردمند است و مراعات حال او را داشته باشید زمانی خدمت خوب ارائه می دهید که به اصول اخلاقی پایبند باشید.

از دیگر مهمان این مراسم دکتر همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی بود وی ضمن تبریک به دانش آموختگان و خانواده های محترمشان، بیان داشت: جایگاه پزشکی در بیان مردم و درجامعه جایگاه خوبی است شما فارغ التحصیلان جوان باید قدر این جایگاه را بدانید.

وی افزود: جامعه پزشکی به دلیل داشتن جایگاه خوب در جامعه می توانند به ارتقای حوزه سلامت در کشور کمک کنند. شما اولین دانش آموختگان این دانشکده هستیدارزش هایی مانند عدالت، وفاداری و دوستی را قدر دانسته و با تمام وجود در راستای ارتقای سلامت مردم همت کنید.

لازم به ذکر است: در این مراسم دکتر کرمی فر به قرائت سوگند نامه برای دانش آموختگان دندانپزشکی پرداخت.

گفتنی است: تقدیر از اساتید و دست اندرکاران ارتقای این دانشکده، پخش کلیپ و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • کد خبر : 18125
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی